92 Yaşında Hiçbir Sağlık Sorunu Olmayan Adamın Hayat Rutini Uzun Yaşamın Sırrını Verdi

92 yaşına giren yaşlı adam adeta gençlere taş çıkarıyor. Yaşına rağmen hiçbir sağlık sorunu olmayan adamın uyguladığı günlük rutinler uzun yaşamın sırrını verdi. Yaşlı adamın sağlıklı yaşam biçimini ve bir günde neler yaptığını Prof. Dr. Güner Sönmez açıkladı. Biz de sizler için uzun yaşam için neler yapabilirsiniz, araştırdık, öğrendik…

Kaynak: https://www.healthline.com/nutrition/…

Birçok insan ortalama yaşam süresinin sınırlı olduğunu düşünür ancak 92 yaşında hiçbir sağlık sorunu olmayan adam genel inanışı yıktı.

Prof. Dr. Güner Sönmez Twitter hesabından yaptığı paylaşımda ‘çakı gibi’ diye tanımladığı danışanını anlattı.

“Ultrasonunu yaptım, her şey yolunda. Böyle hastalarıma hep sorduğum şeyi sordum: Yaşam tarzı…”

Uzun ve sağlıklı yaşamak için genler ve kalıtsal faktörler inanıldığından çok daha küçük bir rol oynuyor. Bunun yerine diyet ve spor ön plana çıkıyor.

Sönmez’in açıklamalarına göre de bu nadir bilinen bilgi doğrulandı.

92 yaşındaki adamın günlük rutini birçoğumuza ilham olabilir. Bizler de yaşlı adamın uzun yaşamaya yardımcı olan alışkanlıklarını araştırdık. Bilimsel olarak bakın uzmanlar hangi rutinleri öneriyor…

1. Spor ve egzersiz…

Dinç ve sağlıklı bir bünye için hareket şart. Uzmanlar günde en az 1 saat yürüyüş yapmanın kalp hastalıklarına iyi geldiğini söylüyor. Diğer yandan 92 yaşındaki yaşlı adamda günde yaklaşık 1 saatini yürüyüş ve jimnastik gibi spor faaliyetlerini ayırdığını belirtmiş.

2. Şeker ve tuz gibi alışkanlıkları bırakmak. Aşırı yemeden kaçınmak.

Uzmanlar çok yemenin uzun vadede vücuda büyük zararları olduğunu söylüyor. Diğer yandan alınan kaloriler için de spor yapmak yerine televizyon karşısında uyuyakalıyorsanız sağlıksız bir yaşam biçiminiz olduğu söylenebilir. Yaşlı adam tam 25 yıl önce hayatından şekeri çıkarmış.

3. Diyet yapmak en önemli şeylerden biri.

Belli bir kilo ve yaş sınırında iseniz uzman görüşüne başvurarak diyete başlamanız yararlı olabilir. Kısa süreli diyetler yerine hayat boyu dikkatli beslenmek ve sağlıksız yiyeceklerden uzak durmak uzun yaşamın sırrı olabilir.

4. Gün içerisinde fındık yemeyi alışkanlık haline getirin.

Evet, fındık yemenin uzun yaşam ile bir bağlantısı var. Protein, lif, antioksidanlar ve faydalı bitki bileşikleri bakımından zengin olan fındık, önemli bir besin kaynağı.

5. Zerdeçal tüketmelisiniz.

Yaşlanma karşıtı stratejiler söz konusu olduğunda, zerdeçal harika bir seçenektir. Bunun nedeni, bu baharatın kurkumin adı verilen güçlü bir biyoaktif bileşik içermesidir.

6. Sigara ve alkolden uzak durun.

Sigara içmek, hastalıklar ve erken ölümle bağlantılıdır. Genel olarak, sigara içen insanlar 10 yıla kadar yaşamlarından kaybederler ve hiç sigara içmeyenlere göre erken ölme olasılığı 3 kat daha fazladır. Aşırı alkol tüketimi ise karaciğer, kalp ve pankreas hastalığının yanı sıra genel olarak erken ölüm riskinde artışla bağlantılıdır.

7. Stresten uzak durun.

Yaşlı adam özellikle siyaset gibi strese sokan gündemlerden uzak durduğunu ifade ediyor. Uzmanlar bununla ilişkili olarak hayatta mutlu olacak şeylere odaklanmak gerektiğini belirtiyor. Mutlu hissetmek, yaşam sürenizi önemli ölçüde artırabilir. 5 yıl süren bir çalışma mutlu kişilerin erken ölümünde %3,7’lik bir azalma yaşandığını tespit etti.

8. Sosyalleşmekten geri durmayın.

Hala arkadaşlarıyla sıkı bir iletişim sürdürdüğünü söyleyen 92 yaşındaki adam ile bağlantılı olarak uzmanlar da sosyal ilişkilere önem vermek gerektiğini belirtiyor. Araştırmacılar, sağlıklı sosyal ağları korumanın %50’ye kadar daha uzun yaşamanıza yardımcı olabileceğini bildiriyor.

9. Daha sakin ve anlayışlı bir insan olmaya çalışın.

Araştırmalar sakin ve ılımlı bireylerin tehlikeli riskler alma veya strese olumsuz tepki verme olasılıklarının daha düşük olması nedeniyle daha uzun yaşam sürdüğünü gösteriyor.

10. Kahve ve çay tüketimini yeteri kadar yapmaya özen gösterin.

Aşırı kahve ve çay tüketmek zararlı ancak yeteri kadar tüketimde erken ölüm riskinin azaldığına dair araştırmalar var.

11. İyi bir uyku alışkanlığınız olmalı.

Uyku, hücre işlevini düzenlemek ve vücudunuzun iyileşmesine yardımcı olmak için çok önemlidir. Son zamanlarda yapılan araştırmalar, uzun yaşamanın her gün aynı saatlerde uyumak ve uyanmak gibi düzenli uyku rutini ile bağlantılı olduğunu gösterdi. Fakat uyku süresi de oldukça önemli. Her gece 5-7 saatten az uyumak %12 daha fazla erken ölüm riskiyle bağlantılıyken, her gece 8-9 saatten fazla uyumak da yaşam sürenizi %38’e kadar azaltabilir.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir