ACSI (Amerikan Müşteri Memnuniyeti Endeksi) her yıl ABD’deki tüketici elektroniği pazarını inceliyor ve belirli bir ürün kategorisi ya da markaya ilişkin müşteri memnuniyeti bulgularını paylaşıyor. Bu ürün kategorilerinden biri de tablet, dizüstü ve masaüstü bilgisayarları içeren kişisel bilgisayarlar. Son yirmi yıldır Apple, kişisel bilgisayar alanında en yüksek müşteri memnuniyeti puanına sahipti. Ancak artık öyle değil, çünkü Samsung sonunda Apple’ı yakaladı.
ACSI’nin 2022 – 2023 Ev Aletleri ve Elektronik Araştırması‘nda Samsung, kişisel bilgisayar alanında müşteri memnuniyeti açısından 83 puan aldı ve bu metrikte Apple ile berabere kaldı. Bu, ABD’deki insanların artık Samsung’un Galaxy Tab ve Galaxy Book cihazlarından Apple’ın iPad, MacBook, iMac, Mac Mini, Mac Studio ve Mac Pro ürünleri kadar memnun oldukları anlamına geliyor. Bu Güney Koreli teknoloji devi için büyük bir başarı. Dell ve HP 81 puanla ikinci sırada, Acer ise 78 puanla üçüncü sırada yer alıyor.
ACSI’ya göre, müşterilerin genel olarak kişisel bilgisayarlardan memnuniyeti geçen yıldan bu yıla önemli ölçüde azaldı. Buna rağmen, müşterilerin Samsung’un kişisel bilgisayar cihazlarından memnuniyeti arttı. ASCI, Samsung’un kişisel bilgisayar alanındaki müşteri memnuniyeti puanlarını tam olarak neyin artırdığından bahsetmedi. Ancak bir tahminde bulunmamız gerekirse, bunun yakın zamanda piyasaya sürülen Galaxy Tab S9 serisi tabletler ve Galaxy Book 3 serisi dizüstü bilgisayarlar sayesinde olduğunu söyleyebiliriz.
Samsung, ABD’de müşteri memnuniyeti konusunda uzun bir yol kat etmiş olsa da, şirket büyük pazarlardan bir diğeri olan Hindistan’da o kadar iyi durumda görünmüyor. Samsung’un Hindistan’daki müşterileri, şirketin müşteri hizmetlerinden memnun değil. Birçok kişiden gelen raporlara göre, Samsung’un servis merkezleri cihazları düzgün bir şekilde onarmıyor ve onarım ve değişimler için çok uzun bir geri dönüş süresi var. Ancak şirket geri bildirimleri aldığını ve gelecekte daha iyisini yapmak için gerekli değişiklikleri yapmayı vadettiğini söylüyor.